יכולות של ילדים/ות (דימוי הילד/ה חלק שני) – פרק חדש בפודקאסט עם ד"ר נעמה צורן

קרן סדןבלוג

בפרק שלנו היום אני ממשיכה את השיחה עם ד"ר נעמה צורן, שהתחלנו בפרק הקודם שממש מומלץ, אם במקרה עוד לא האזנתםן לו, לשמוע אותו לפני הפרק הזה.

נעמה צורן, היא פסיכולוגית, יועצת למערכות חינוך, ונציגת ישראל ברשת הבינלאומית של רג'יו אמיליה, הפדגוגיה ששני הפרקים האלו נהנים כל כך מחוכמתה, הפרקטיקה והכלים שהיא נותנת לנו בבית.

בחלק הקודם של השיחה דיברנו על דימוי הילד, דימוי הילדה שיש ברג'יו אמיליה שהוא דימוי של יכולות ואיך הוא משפיע, מעצב, ומעשיר את המפגש שלנו עם ילדים.

בפרק הנוכחי אנחנו פותחות יכולות מסוימות – בעייני יכולות יסוד – מתוך הדימוי הזה: היכולת לספק, לא לדעת, לחיים וליחסים ודרך דוגמאות מראות איזו איכות יחסים נוצרת כשאנחנו פוגשות ילדים וילדות דרך יכולות אלו.

נושא נוסף וגדול שאנחנו רק נוגעות בו בקצרה בפרק הזה הוא גבולות. לא יכולנו שלא להגיע אליו כנראה אבל גם לא יכולנו להרחיב מקוצר הזמן, עלו בהקשרו שתי נקודות חשובות אחת מפורטת יותר ועל השניה, המצפן החיצוני עוד יהיה מעניין לדבר ולראות נקודות הסכמה ושוני, אולי, ביני ובין נעמה.  

אני בטוחה שהפרק הזה יתן לכן המון, יחדד וירחיב את החלק הראשון של השיחה ויוסיף לה עוד רובד משמעותי.

תהנו.

נ.ב.
פינת החברות וההפצה:
אשמח אם תספרו לחברות/ים על התכנית ותדרגו את התכנית באפל פודקאסט זה מאוד יעזור בהפצה של הפודקאסט.
כך את/ה גם מהראשונים/ות שמאזינים/ות לפודקאסט וגם עוזר/ת לו לגדול!
תודה.

רוצה עוד פרק? עוד שניה ואת/ה רשומים לפודקאסט: